انتخابات

وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداخت پاداش بازنشستگان این وزارتخانه نیازمند یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش نیازمند ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی در جمع فرهنگیان شهرستان فلاورجان و منطقه پیربکران اصفهان افزود: این مشکل سابقه دار در حال بررسی است و با پیگیری های متعدد هرچه زودتر حل خواهد شد.

وی افزود: حقوق بازنشستگان فرهنگی سنوات قبل نیز با مشکلات بسیاری مواجه بود که با پیگیری های اخیر کمیسیون اجتماعی دولت پیش بینی شده است این مشکل نیز در بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه ترمیم و برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکل 10 ساله مسکن فرهنگیان افزود: امور اجرایی ساخت و تحویل یکهزار باب منزل مسکونی فرهنگیان در حال پیگیری است و حل خواهد شد.
فانی بیان کرد: مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش مسائلی مزمن و قدیمی است که تلاش دولت روحانی، کاهش این مشکلات در یک بازه زمانی معقول و عقلانی است .
وی یکی از موضوع های مهم در سند تحول نظام آموزش و پرورش را بحث رتبه بندی معلمان اعلام کرد و افزود: احکام این سند مطرح شده و لازمه این رتبه بندی نیز ارزیابی حرفه ای از مهارت های معلمان است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سازوکاری داشته باشیم تا عملکرد فرهنگیان را ارزیابی کنیم و امسال در حال برنامه ریزی برای ایجاد مراکز ارزیابی حرفه ای معلمان هستیم تا با بتوانیم زمینه های اجرایی رتبه بندی معلمان را در سال های بعد فراهم کنیم .
فانی تصریح کرد: سند تحول نظام ، سندی است که تهیه آن از سال 82 آغاز شد و در سال 91 به تصویب رسید و بر اساس آن، نقشه راه آماده شده است و در برنامه ششم و هفتم توسعه اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه از موضوع های مهمی است که همه مشکلات موجود بر سر راه آموزش و پرورش را برطرف خواهد کرد.
وی، موضوع های نظیر بودجه ، برنامه های درسی و محتوایی، پژوهش و ارزشیابی، مدیریت و آموزش و پرورش و غیره را در زمره مباحث پیش بینی شده در این سند برشمرد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در باره به اتمام نرسیدن پروژه استخر این شهرستان نیز گفت:نیمی از هزینه این استخر از محل اعتبارات ملی و نیم دیگر از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.
فانی همچنین گفت: از جمع 520 هزار کلاس درس در کشور، یک سوم یعنی معادل 33 درصد از فضاهای آموزشی ما استاندارد نیست .
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در 10 سال اخیر 66 درصد از فضاهای آموزشی در سطح کشور غیراستاندارد بود که ظرف چند سال گذشته این میزان به 33 درصد کاهش پیدا کرد.
فانی افزود: فضاهای باقی مانده نیز با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به فضاهای استاندارد تبدیل خواهد شد و فضاهای آموزشی شهرستان فلاورجان نیز جزو اولویت کاری ماست.
وی همچنین گفت: جدیدترین خبری که برای فرهنگیان داریم این است که فرزندان این قشر در پذیرش وزارت آموزش و پرورش در اولویت قرار می گیرند.
فانی تاکید کرد: معلمان رکن اصلی آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت هستند بر همین اساس ساماندهی نیروی انسانی و معلمان در اولویت اصلی کاری ما قرار گرفته است.
شهرستان فلاورجان در 10 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.